חיפוש:   בכל האתר  בשמות הערכים  בקרדיטים     חפש  |  חיפוש תמונות בנושא:   חפש
   מפת האתר  |   כרגע באתר: 178 מבקרים   |  כניסה לדף האישי    
עורך: דייויד סלע
דבר העורך כתבו לעורך
| עמוד הבית | מי אנחנו | מרכז מידע לגולש | על נוסטלגיה ורטרו | קרדיטים | צרו קשר | גולשים כותבים
 

+   אביזרים וחפצים
+   אוספים ותחביבים
+   אז - וכעת
+   אירועים ושנים
+   ארכיון האישים
+   ארכיון הוידאו
+   ארכיון הישראליאנה
+   ארכיון הכרזות
+   ארכיון המצגות
+   ארכיון הקול
+   אתרי נוסטלגיה
+   בידור ופנאי
+   בקיבוץ
+   בריאות, טיפוח וניקיון
+   בשכונה
+   בתים ומבנים מספרים
+   גלויות בולים וסמלים
+   דירה ובניין
+   היום בהיסטוריה
+   המקום בו גרנו
+   העפלה ועליות לא”י
+   חג ומועד
+   טלוויזיה ורדיו
+   ילדות נשכחת
+   לבוש אופנה והנעלה
+   מוזיקה שיר וזמר
+   מזון ומשקה
+   משחקים וצעצועים
+   מתחם מורים
+   נוסטלגיה בצה”ל
+   ספורט
+   ספרות נוסטלגית
+   עבודה ומלאכה
+   פוליטיקה ובחירות
+   רדיו נוסטלגיה
+   רכב ותחבורה
+   רשת חברתית
+   שונות
+   שירותי גולש
+   שפה עברית
+   תיאטרון עברי
+   תקשורת מדיה ופרסום

האתר מוקדש לזכרו של
 יוסי פשרמן (פשי) ז"ל
2003 – 1954

מעל ל - 1100
סרטוני וידאו נוסטלגיים
בארכיון הוידאו שבאתר

יום העצמאות ה-7
 

הצוללת דקר
 

תל אביב הקטנה
 
 



פירמות

קונטסה
שתף 


הקונטסה ("הרוזנת") החליפה נסיכה אחרת - את ה"דופין", כמכונית המשפחתית הפופולארית בישראל.
הקונטסה נכנסה לשוק לאחר שחברת "רנו", יצרנית הדופין שהעניקה זיכיון להרכבת המכונית בארץ ביטלה את הזיכיון בעקבות כניעתה לחרם הערבי.
הקונטסה הייתה מכונית יפנית בעלת 4 דלתות ומנוע שהורכב בחלקה האחורי, שהורכבה ב"קייזר אילין תעשיות".

 

 

 

 

 

 




קורונאדו
שתף 

דגם של מונית שניסתה להתחרות ב שנות ה - 50 וה - 60 בצ'אקר.זאת הייתה מונית שחורה עם כנפיים ארוכות.
בארץ היו שתי דגמים של המונית. דגם אחד ללא הכנפיים האחוריות (בתמונה המצורפת). דגם שני עם הכנפיים האחוריות הגדולות. הדבר המדהים במונית היה, שלא היה לה הגה עגול כמקובל אלא אליפטי.




קיטן
שתף 

בעקבות אמברגו הנפט של מדינות ערב לאתר מלחמת יום כיפור (1973) החלו יצרניות הרכב ליצר רכבים קטנים שמסעי הפרסום שלהם הדגישו את חסכנותם בצריכת הדלק. פ'גו למשל פרסמה בבתי הקולנוע סרטון של רכב שלה שנכנס לתחנת דלק, ונהגו מבקש מהמתדלק למלא במקום את תא הדלק - את המצת...
באמצע שנות השבעים החל להיות משווק בארץ רכב קטן בשם קיטן, שיוצר על ידי חברה אנגלית בשם  רילאנט, והקמפיין שלהם הדגיש את העובדה שהרכב נוסע 24 ק"מ לליטר.




רליאנט
שתף 

רליאנט רובין - רכב תלת גלגלי מרכב פיברגלאס תוצרת אנגליה, נסע בכבישי הארץ
בשנות ה - 60.

 




רנו
שתף 

הרנו שווקה כמכונית פרטית ומסחרית החל מאמצע שנות החמישים, בתקופת האביב הפורח שלבלב ביחסים הדיפלומטיים בין ישראל וצרפת.
רנו נכנסה לישראל עם דגם "קטרשוו" ודגם "רנו 4" ששווקה גם בגירסת - "רנו 4 מסחרית", שהייתה מאוד פופולארית על בני מעמד הסוחרים, והייתה ידועה כ - "מכונית שמחזיקה מחיר".
 
 
 

מכוניות רנו הורכבו ע"י מפעלי "קייזר אילין" בחיפה, אולם לאחר 1962, משהסתיים הסכסוך הצרפתי - ערבי בנושא אלג'יריה, הפעילה נציבות החרם הערבי לחץ לא כל כך מתון על חברת "רנו", ובשנת - 1963 נכנעו הצרפתים והפסיקו את הייצור בישראל. (בעקבות זאת קשר אפרים אילין, הבעלים של קייזר אילין, קשרים עם חברת "סטודיבייקר" האמריקנית להרכבת מכוניות "לארק", ועם "הינו" היפנית להרכבת מכוניות "קונטסה", ).

 



"...מרחוק כבר היה אפשר לשמוע את נהמת מכוניתו של לאיוש, שהתנהלה בכבדות רבה במעלה הרחוב, ונעצרה לבסוף בפתח בית המסחר. הייתה זו
מכונית מסוג רנו סטיישן שנדף ממנה ריח כבד של שמן שרוף...".

מתוך הספר בשבוע הבא - אמריקה!!! מאת דייויד סלע


     


                        




שברולט
שתף 



 

שברולט הייתה בימים ההם מכונית היוקרה והפאר האמריקאית. מי שהיה לו שברולט- היה עשיר, והפירמה הזו הפכה להיות מושג, כיוון שכשאמרת על מישהו שהוא נוהג בשברולט - אמרת הכל.

מכוניות השברולט, להבדיל מפירמות אחרות, היו תמיד גדולות ומפוארות, בעלות מנוע רב עוצמה וזולל דלק.

בתחילת שנות החמישים שיווקה שברולט בארץ את הדגם משפחתי בעל 4 הדלתות ודגם ספורטיבי בשם דל-רוי, גם הוא בעל מבנה גדול ומפואר עם שתי דלתות.
באמצע שנות החמישים החלה שברולט לשווק את המכוניות שלה עם הכנפיים האחוריות המרשימות ובערך באותו זמן החלה לשווק בארץ גם את השברולט טנדר, שנקרא היה "פיק-אפ-טראק".


 

בשנות השישים העליזות הגדילה שברולט עוד את מבנה המכוניות שלה, ושיווקה בארץ מכוניות עצומות מימדים כמו השברולט אימפלה, השברולט קאמרו ואחרות, שכונו כאן "יאכטות" בשל גודלן העצום.
שנות השבעים ומשבר הנפט העולמי שבא עימן גרמו לשברולט להעלם כמעט לחלוטין מכבישי ארצנו, אף אחד לא רצה לנסוע עם מכונית שהייתה זקוקה לתחנת דלת נגררת.

    

שברולט 1949


שברולט טנדר 1951



שברולט טנדר 1955



שברולט בל-איר 1955 מנוע 3858 סמ"ק



שברולט בל-איר 1956



שברולט בל-איר 1957


משאית שברולט 1961


רטרו:

שברולט 1957 משמשת השראה לעבודת אמנות עכשווית.

''...וכך בעולם שהכל בו התחיל רץ פתאום ומשתנה מהר,...וכבר רבים החליפו סוסים וחמורים במכוניות ולא בפורד מודל טי אלא בפורד של ממש ובשברולט...''.
ס. יזהר, ''מקדמות'', הוצאת זמורה-ביתן, עמוד 200









 

סוף הפרק פירמות

חזרה למפת האתר

חזרה לעמוד הבית


הצטרפו אלינו גם בפייסבוק
עדכונים - בלוגים - אירועים - אלבומי תמונות - סרטונים נדירים


שלח דף זה לחבר תגובות, הערות, והוספת מידע, מושגים ונושאים למנוי חינם על מגזין הנוסטלגיה"כובע טמבל" הוסף למועדפים



כל הזכויות שמורות © לאתר נוסטלגיה אונליין ו/או לבעלי התכנים, הדימויים והתצלומים.