חיפוש:   בכל האתר  בשמות הערכים  בקרדיטים     חפש  |  חיפוש תמונות בנושא:   חפש
   מפת האתר  |   כרגע באתר: 161 מבקרים   |  כניסה לדף האישי    
עורך: דייויד סלע
דבר העורך כתבו לעורך
| עמוד הבית | מי אנחנו | מרכז מידע לגולש | על נוסטלגיה ורטרו | קרדיטים | צרו קשר | גולשים כותבים
 

+   ?????? ????? ?÷?
+   אביזרים וחפצים
+   אוספים ותחביבים
+   אז - וכעת
+   אירועים ושנים
+   ארכיון האישים
+   ארכיון הוידאו
+   ארכיון הכרזות
+   ארכיון המצגות
+   ארכיון הקול
+   אתרי נוסטלגיה
+   בידור ופנאי
+   בקיבוץ
+   בריאות, טיפוח וניקיון
+   בשכונה
+   בתים ומבנים מספרים
+   גלויות בולים וסמלים
+   דירה ובניין
+   היום בהיסטוריה
+   המקום בו גרנו
+   העפלה ועליות לא?י
+   חג ומועד
+   טלוויזיה ורדיו
+   ילדות נשכחת
+   לבוש אופנה והנעלה
+   מוזיקה שיר וזמר
+   מזון ומשקה
+   משחקים וצעצועים
+   נוסטלגיה בצה?ל
+   ספורט
+   ספרות נוסטלגית
+   ספריית יהודה דקל
+   עבודה ומלאכה
+   פוליטיקה ובחירות
+   רדיו נוסטלגיה
+   רכב ותחבורה
+   רשת חברתית
+   שונות
+   שירותי גולש
+   שפה עברית
+   תיאטרון עברי
+   תעשייה עברית
+   תקשורת מדיה ופרסום

האתר מוקדש לזכרו של
 יוסי פשרמן (פשי) ז"ל
2003 – 1954

מעל ל - 1100
סרטוני וידאו נוסטלגיים
בארכיון הוידאו שבאתר

יום העצמאות ה-7
 

הצוללת דקר
 

תל אביב הקטנה
 
 




רכבי שירות ורכבים כבדים

הנומג-הנשלהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

רכב גרמני שהיה בארץ בשנות ה - 70.
היה בגירסה של טנדר/משאית קלה.מסחרית ונוסעים. רכב מאוד נפוץ בקרב המובילים הקטנים (פנוי להובלה) של אז.




וואן בדפורדהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

וואן בדפורד שימש גם כאמבולנס בצי האמבולנסים של מגן דוד אדום בשנות ה-50.

 




טיוליתהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 


הטיולית
הייתה למעשה משאית בעלת תא מטען גדול במיוחד שהיה במקורו מתאים להובלת בקר והותאם להובלת אנשים, על ידי בניית ספסלי עץ קשיחים לאורכו.

עם הטיולית היינו חורשים את הארץ לאורכה ולרוחבה בטיולים של בית הספר או התנועה, נוסעים לים בשבת או למשחקי כדורגל בערים מרוחקות, ועוד.

היינו נלחצים על מושבי העץ הללו כבתוך קופסת שימורים, אבל מצב הרוח היה תמיד מרומם, למרות שלא היו בטיולית מיזוג וטלוויזיה וכל שאר התפנוקים הנמצאים כיום בכל האוטובוסים המפוארים, שהחליפו את הטיולית המיתולוגית.

 

 


 

 


 

 

 

 

זכרונות:

"...זוכרת את ימי הקיץ הנפלאים של שנות ה-60 שמשאית גדולה הייתה מגיעה בבוקר לשכונתנו בבאר יעקב וכל הלילה לא היינו ישנים מההתרגשות, ידענו שנפקח את ענינו ונראה את המשאית המיוחלת מעמיסה את כל האמהות וילדי השכונה עם כובעים ומימיות לים של ראשון לציון.
הרדיו היה דלוק ושירי שנות השישים הפופולרים מתנגנים להם כמו השיר ?לא רוצים לישון,רוצים להשתגע,לא רוצים כאלה מין בנות", ואנו במשאית הלא נוחה מצטרפים, מאושרים ומגיעים לחוף הים כל כך שמחים.
בימים אחרים של החופש, אימא לוקחת את ארבעתנו כשבתיק שארזה סנדוויצ?ים עם מרגרינה וריבה, וקונה ?"הפתעה? אצל יוסף מהמכולת ?שוקולד פרה? ולוקחת אותנו לאיזה יער בסביבה,עם שמיכה שתפרוש ומשחק מונופול...היה כיף ותמים ומהנה והזיכרון עדיין כל כך טרי מימים יפים של פעם...".

אביבה שמאי בוסל
Avivasusel@gmail.com




כבאית מכבי אשהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

אנא שלחו אלינו חומר בנוגע לערך זה

 

 

 

 

 

 

 

  




ליילנדהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

 

 

 

 

בשנות ה - 60 פעל באשדוד מפעל להרכבת משאיות "ליילנד" שהיו בריטיות במקורן.

המפעל ייצר משאיות מדגמי "ביבר", "סופר-ביבר", "צ'יפטיין" ו"סופר-צ'יפטיין.

ראו עוד פרטים על ליילנד בפרק "תעשיה".

 

 

 

 





מונית.הרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

ראו בפרק מונית בפורטל רכב ותחבורה




משאית בדפורדהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

אנא שלחו אלינו חומר בנוגע לערך זה.

 

תגובות:

אבא שלי, אלי שויאר ז"ל מקיבוץ דברת, עבד בשנות ה-50-60 על משאית GMC שמספרה היה 73327 ואח"כ על משאית בדפורד אפורה שמספרה היה 76274. המשאיות שימשו להובלות ובהסעות לטיולים.

עפרה ביכלר
ofra@maagan.org.il




משאית וולווהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

אנא שלחו אלינו חומר בנוגע לערך זה.

 




משאית זילהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

רכב שלל מוכר ולא-חביב שנפל שלל שוב ושוב בידי צה"ל במלחמות קדש, ששת הימים, יום הכיפורים ואפילו בלבנון, היה ה"זיל" - משאית תוצרת ברה"מ בגרסאות שונות: 2X4 ,6X6, סמי-טריילר (גורר טילים SA-2) נושא קטיושות ועוד.

המשאיות הללו שמשו בד"כ את צה"ל תקופות קצרות לאחר כל מלחמה ואח"כ יצאו לגרוטאות או נמכרו לרומניה.



 




משאית טאטרההרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

ב-1967, במלחמת ששת הימים, נפלו שלל בידי צה"ל, בין היתר, משאיות 6X6 מתוצרת המפעל הצ'כי "טאטרה".

היו אלה משאיות מעולות ואמינות, בעלות כושר עבירות יוצא מן הכלל. בשל מחסור בחלפים נאלץ צה"ל להיפרד מהן בצער רב, והן נמכרו, יחד עם פריטי שלל אחרים מתוצרת הגוש המזרחי לרומניה, המדינה המזרח אירופית היחידה שלא ניתקה את יחסיה עם ישראל לאחר המלחמה.

רטרו:

לאחרונה החל צה"ל להצטייד שוב במשאיות "טאטרה" 6X6 המיוצרות ברישיון בארה"ב, במטרה להחליף את משאיות ה"ריו" הנמצאות בשימוש מאז שנות ה-70.




משאית סיקס הרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

בשנות ה - 50 וה - 60 השתמש צה"ל במשאיות 6X6 אמריקניות מעודפי מלחמת העולם השניה, מתוצרת GMC, מונעות בנזין.

היו אלה כלים קשוחים וספרטניים שהוכיחו את כוחם בשטחי טרשים וחולות, והגיעו לשיאם במבצע "קדש" בו הסיעו את חטיבה 9 מאילת לשרם א-שייך, מרחק 300 ק"מ, בדרך לא דרך.
ה"סיקסים" שימשו את צה"ל באמונה עד ראשית שנות ה - 70, ואז הוחלפו ע"י משאיות ה"ריו" שנמצאות בשימוש עד היום.




משאית פורד נאטוהרשמו חינם ל"כובע טמבל – שבועון לנוסטלגיה והיסטוריה ישראלית"
שתף 

משאיות אלה שימשו את צה"ל בשנות ה-60 לתקופה קצרה בגלל נטייתן להתהפך.









 
?????? ????? ?? ????????
??????? - ?????? - ??????? - ?????? ?????? - ??????? ??????


??? ?? ?? ???? ??????, ?????, ?????? ????, ?????? ??????? ????? ???? ?? ????? ?????????"???? ????" ???? ????????



כל הזכויות שמורות © לאתר נוסטלגיה אונליין ו/או לבעלי התכנים, הדימויים והתצלומים.